Ettevõtjale

Hea ettevõtja!

Parima võimalus tagada, et Sinu ettevõttesse tulevad töötajad oleksid initsiatiivikad, tegusad ning igapäevatöös vajalike oskustega, on Sinu enda panustamine hariduses, sest mis motiveeriks noori veel paremini kui kohtumine inspireeriva  ettevõtjaga! Panustamiseks on erinevad võimalused:

  1. osaleda loengutes ja tundides lektorina-õpetajana ning jagada kogemusi ja teadmisi ettevõtlusest ning oma valdkonnast;
  2. osaleda kooli õppeprojektides ning läbi nende pakkuda teooriat toetavat praktilist võimalust tutvuda ettevõtte, valdkonna ja ettevõtluse erinevate nüanssidega;
  3. juhendada mentorina üldharidus- või kutsekoolis õpilasfirmat või olla äriideede arendamise programmis STRATER mentoriks, võistluste žürii liikmeks või juhendajaks;
  4. läbi koostöö ja koolituste tekkivate kontaktide kasutada teadlaste teadmisi oma ettevõtte edasiarendamiseks:
  5. täiendada oma mentoriks olemise oskusi ja kontaktivõrgustikku ettevõtlusõppe programmi koolitustel ja koostööseminaridel.

Kuidas panustada?

Anna oma osalemise soovist teada info@ettevõtlusõpe.ee ja leiame sobivaima variandi ja koha osalemiseks. Eriti oodatud on maakondade ettevõtjad, kes soovivad kohalikku kooli ja seeläbi kogukonda panustada.

Junior Achievement Eesti ja äriideede arendamise programmi STARTER kodulehelt näed, kes on meie tublid mentorid. Vaata siit, kes on pälvinud läbi aastate aasta ettevõtlusõppe mentori tiitli!

Ideid koostöötegevusteks koolidega saab lugeda koolide ja ettevõtete koostöö head praktikate kogumikust

Mentorid räägivad

Taavi Tamm, ettevõtja, STARTER programmi mentor: “Alustasin oma esimese ettevõtmisega ülikooliajal ja tegin palju vigu, mis läksid kalliks maksma. Pean seda jätkuvalt väärtuslikuks õppetunniks ja tagasi vaadates ei tahaks ma midagi teisiti teha. Küll aga usun, et õppimiseks on pisut soodsamaid võimalusi. Kuna olen isiklikult alustava ettevõtja ämbrid läbi kolistanud, mõistan hästi, miks on noorel ettevõtjal oma esimeste sammude juures mentorit vaja. Paljudest ämbritest on hüva nõu abil võimalik lihtsalt üle hüpata. Kui suudan noori kasvõi ühe kuluka vea vältimisel aidata, olen mentorina õnnestunud.
Kuid mentoriks olemine ei ole ettevõtja jaoks ainult andmise rõõm, vaid kahepoolne kasulik kogemus. Pidevalt oma ettevõtmise murede ja rõõmudega tegeledes kipub aju kuidagi seisma jääma. Väga lihtne on teistele öelda, mida kõike peaks tegema, et väljakutsetest võitu saada. Teinekord aga mõtlen pärast noortele soovituste jagamist, et miks ma kõll ise nii ei tee. Teistele nõu andes leian tihti vastuse ka iseenda küsimustele. Ma usun, et teisi aidates aitan ma väga palju ka iseennast.

Marek Mekk, Valgamaa ettevõtja (OÜ Sebra Sõbrad), Junior Achievement Eesti õpilasfirmade programmi koolitaja: “Mitu aastat olen ise juhendanud õpilasfirmasid, olen noorte ettevõtjate koolitaja ja mentorklubi liige. Noortel on suur huvi. Õpilasfirmade programm levib noorte seas, kogub populaarsust, noored ise tahavad teha. Nüüd juba õpilased ise nõuavad, et miks meil ei ole, aga alati ja igal pool ei jätku juhendajaid. Õpilasfirma annab tõsise ettevalmistuse – sotsiaalsed oskused kasvavad tohutult. Peab müüma, turgu leidma, toodet arendama, meedias end müüma. Eesti õpilasfirmade tase on kindlalt Euroopa esirinnas. Ka maailmas, sest nii suuri võistlusi mujal ei korraldata”.

Mis on mentori roll ja kasu?

Vaata videointervjuusid, kus mentorlusest räägivad Ajujahi eestvedaja Harri Tallinn, Pärnu linna ettevõtluskonsultant Aare Raev ning ettevõtja Kristjan Maruste.

Kooli ja ettevõtte koostöö ettevõtlusõppe raames levib hoogsalt

Kool ja ettevõte saavad koostööd teha ka muul moel kui mentorlus. Hea näide paljude hulgast on Raasiku kooli ja Mistra-Autexi koostöö ning kauplusteketi Sõbralt Sõbrale ja Rakvere kooli koostöö. Ida-Virumaal panid ettevõtlusõppe projekti “Üks päev ettevõtjana” raames seljad kokku 10 kooli ja üle 50 ettevõtte. Erinevaid kogemuslugusid saab lugeda uudiste rubriigist. 

Ettevõtlusõppe praktilisemaks muutmiseks saab taotleda rahastust läbi avatud taotlusvooru, kus üheks tingimuseks on ettevõtte ja kooli partnerlus.